RegistreerZoekenHelpGebruikerslijstGebruikersgroepenPortalInloggen
Jomanda en alternatieve artsen voor rechters

Plaats reactie    quantumtouch.123forum.nl forum index » Off-Topic Vorige onderwerp
Volgende onderwerp

Jomanda en alternatieve artsen voor rechters
Auteur Bericht
Patousch
Site Admin

Bericht Jomanda en alternatieve artsen voor rechters Reageer met quote
Jomanda en alternatieve artsen voor rechter

Twee alternatieve artsen en het medium Jomanda moeten volgende week donderdag voor de rechter verschijnen. Het betreft een zogeheten pro-formazaak. De drie worden vervolgd vanwege de manier waarop zij zijn omgegaan met de ziekte van actrice Sylvia Millecam. Zij overleed in 2001 op 45-jarige leeftijd aan onbehandelde borstkanker.

Jomanda en de twee alternatieve genezers worden ervan verdacht de actrice zwaar lichamelijk letsel te hebben toegebracht. Zij zouden Millecam hebben geadviseerd reguliere medische zorg te mijden en hebben haar een chemotherapie afgeraden. Eerder sprak het gerechtshof in Amsterdam al uit dat de artsen en Jomanda zich niet volledig kunnen beroepen op de verantwoordelijkheid van Millecam zelf. De actrice vertrouwde de artsen en het medium volkomen.

Het hof in Amsterdam bepaalde in april van dit jaar dat de drie vervolgd moesten worden. Het Openbaar Ministerie was daarom verplicht een dagvaarding op te stellen. Het Centraal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg zette in juni vorig jaar de twee alternatieve artsen uit hun beroep.

Ik vind dit persoonlijk te erg voor woorden!
Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken?

Is een chemokuur niet schadelijk?
Is Sylvia Millecam niet meer volwaardig geweest? Hoe laag schatten ze haar in zeg! Ik vind het eigenlijk een belediging aan haar adres.

ma okt 20, 2008 5:33 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
pascal75
Site Admin

Bericht Reageer met quote
ik moet me eerst een beetje in de kwestie verdiepen om daar een zinnig antwoord op te kunnen geven...

Maar ja als ze daadwerkelijk gezegd hebben dat ze de chemokuur niet moest nemen....
Natuurlijk is het de verantwoording van Sylvia.M om dat wel of niet op te volgen,
maar ik vind het wel heel wat om zo maar een advies van de reguliere geneeskunde zomaar te verwerpen...
Natuurlijk is chemo troep, maar het heeft ook een hoop mensen van de kanker genezen, Maar het is wel bewezen dat het KAN werken.

Is het ook bekend wat die andere 2 alternatieve genezers precies hadden gedaan dan ?

ma okt 20, 2008 11:51 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Patousch
Site Admin

Dit is het rapport van de inspectie voor gezondheidszorg, voor diegenen die het willen lezen.

http://www.igz.nl/15451/17876/Rapport_S.M._definitief_17_1.pdf

di okt 21, 2008 12:41 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Machteld

Chemokuur verzwakt zowel je algehele immuunsysteem, en de daarbij behorende cellen die tegen kanker vechten. Chemo maakt zoveel kapot dat je lichaam zelf niet tegen de kanker meer kan vechten.
Ik weet uit eigen ervaring dat tumoren, als ze erg agressief zijn, juist harden kunnen gaan groeien door chemo.
Beter zou zijn op het lichaam zo gezond mogelijk te maken. Genezing van binnenuit!
Maar goed, wie ben ik...

di okt 21, 2008 2:03 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Patousch
Site Admin

En dan vind ik het persoonlijk niet raar dat mensen naar een andere mogelijkheid gaan zoeken.

di okt 21, 2008 2:27 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Machteld

Nee, zeker niet. Maar toch blijft het je gezondheid je eigen verantwoordelijkheid (en dan heb ik het niet over medische missers).
En, wie zegt dat ze wel was blijven leven als ze wel operaties en chemo zou hebben gehad?

di okt 21, 2008 6:52 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Machteld

Oja, die o zo leuk dr Broekhuizen uit Haarzuilens, die beweerde dat Silvia een bacteriele infectie had, heeft mijn vader ook voor de gek gehouden.
Wij gingen als een gek opzoek naar alternatieven toen we te horen kregen dat mijn vader de agressiefste vorm van kanker had. Hij kwam terecht bij de bekende dr Broekhuizen, die leuk kon vertellen dat mijn vader geen kanker had, maar een bacterie, en gaf allerlei drankjes mee voor de genezing. Heel gemeen, want mijn vader was helemaal opgelucht dat het geen kanker was. Helaas hielpen die rare drankjes en pilletjes niet. Ik ben er niet 100% van overtuigd dat zijn therapie niet voor anderen zou kunnen werken, maar helaas heeft hij mensen valse hoop gegeven, en dat vind ik slecht. Aan een kant zou ik hem kunnen aanklagen, maar aan de andere kant weet ik er te weinig vanaf om er iest zinnigs over te zeggen. Ik zou iig nooit op 1 verhaal afgaan.

di okt 21, 2008 7:14 pm Bekijk gebruikersprofiel Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:    

Plaats reactie    quantumtouch.123forum.nl forum index » Off-Topic Tijden zijn in GMT + 3 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: